Kategori I2D-hytt, insides – 79 900 kr
Kategori J2D-hytt, Polar utsides m. begränsad utsikt vid livbåtar – 87 000 kr
Kategori QJ-hytt, Arctic superior, utsides på övre däck – 93 400 kr
Kategori O2D-hytt, Polar, utsides – 96 000 kr
Kategori U2D-hytt, Arctic superior, utsides – 99 900 kr
Enkelhyttspris på förfrågan.
Arctic Superior (hytter: U2D,QJ)
Avkoppling och komfort är vad som utmärker våra Arctic Superior-hytter. De ligger både på övre och mellersta däck, och alla hytter har dubbelsäng, badrum med dusch och toalett. De är också utrustade med bekvämligheter som te- och kaffekokare. Alla hytter har individuella specifikationer.
Polar utsides (hytter: O2D,J2D)
De flesta Polar utsides-hytter ligger på mellersta eller nedre däck och alla har badrum med dusch/toalett. De flesta har dubbelsäng, andra har separata sängar (där den ena är en bäddsoffa) eller våningssäng. Alla hytter har individuella specifikationer.
Polar insides (hytt: I2D)
Våra mysiga Polar insides-hytter finns på alla däck. Alla hytter har badrum med dusch/toalett. De flesta hytter har dubbelsäng, medan vissa har separata sängar där den ena även fungerar som en soffa, eller våningssäng. Alla hytter har individuella specifikationer.
Se mer information om hytter och däckplan här
Antal deltagare: min. 10 / max 16
Om färdledare Pekko Svensson
Året var 2010, Hurtigruten ringde och frågade om jag ville följa med på en utbildningsresa. Självklart! Vart ska vi? Sedan dess har jag varit färdledare på flera expeditioner i både Svalbard och Antarktis vid flertalet tillfällen samt Arktis, Grönland och Nordvästpassagen. Alltid lika fascinerande och lärorika resor. Bra att tänka på är att klimatet kan vara kärvt. Samma dag kan vi ha sol och varmt för att övergå i snöstorm. Då är det skönt att vara ombord på ett av Hurtigrutens fartyg. Väl bemannade av duktiga sjömän som alltid håller oss gäster i första rummet. Jag minns fortfarande natten och morgonen när vi kom från Chilenska fjordarna och siktade på Drakes Sundet i Sydamerika. Vi skulle passera Kap Horn tidig morgon och om vädret visade sig från sin bästa sida fick vi chans att stanna till och klättra upp till fyrvaktaren och hans familj vilket jag hade sett fram emot. Samtidigt kunde jag inte annat än att även se fram emot att passera Kap Horn i vinande storm och höga vågor! Naturligtvis på ett tryggt fartyg. Ju närmare vi kom Kap Horn desto mer blev det uppenbart att vi inte skulle kunna stanna. Däremot fick vi ”goda” väderleksutsikter med storm och 10 meters vågor. Den överfarten minns jag fortfarande med glädje!